DEVA Partili Karal'dan 'Ölüm Yolu' Tepkisi: Ovit Tüneli Çıkışındaki Tehlikeli Yol 7 Yıldır Tamamlanmadı

DEVA Partili Karal'dan 'Ölüm Yolu' Tepkisi: Ovit Tüneli Çıkışındaki Tehlikeli Yol 7 Yıldır Tamamlanmadı
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Hasan Karal, Ovit Tüneli'nin Rize çıkışında sık sık ölümlü kazalara neden olan 20 kilometrelik yolun yıllardır tamamlanmamasını Meclis gündemine taşıdı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na soru önergesi veren Karal, tünelin dört şeritli olmasına rağmen çıkışta daralan, virajlı ve aydınlatmasız eski yolun ciddi bir güvenlik riski oluşturduğunu belirtti.

Karal, 2018’de hizmete açılan Ovit Tüneli’nin Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu arasında stratejik bir ulaşım koridoru olduğunu vurgularken, Rize tarafındaki yaklaşık 20 kilometrelik kesimin hala tamamlanmadığını ve büyük bir güvenlik açığına dönüştüğünü ifade etti. Kasım 2024’te yapılan ihaleye rağmen fiziki ilerleme sağlanmadığını belirten Karal, yolun eski haliyle kullanılmasının sürücüler için ciddi bir can güvenliği tehdidi oluşturduğunu söyledi.

Erzurum tarafındaki duble yolun tamamlandığını ancak Rize tarafındaki yolun ihmal edildiğini vurgulayan Karal, bu eşitsizlik algısının bölge halkı arasında rahatsızlık yarattığını belirtti. Yol tamamlandığında, Rize’den Erzurum’a kesintisiz ulaşım sağlanacağını ve kaza riskinin azalacağını ifade eden Karal, yetkilileri acil önlem almaya çağırdı.

Bakanlığa 9 maddelik çağrı

Karal, verdiği önergede Bakan Uraloğlu’ndan şu sorulara yanıt vermesini istedi:

“1) Ovit Tüneli’nin İkizdere çıkışı ile ilçe merkezi arasında kalan yaklaşık 20 kilometrelik yol kesiminin Kasım 2024’te ihalesi yapılmış olmasına rağmen, aradan geçen 6 aya rağmen neden hiçbir fiziki yapım çalışması başlatılmamıştır? Gecikmenin gerekçesi nedir?

2) Yolun yapımına başlanamamasının nedeni bürokratik mi, teknik mi, mali mi yoksa başka bir gerekçeye mi dayanmaktadır? Kamuoyuna bu konuda neden açıklama yapılmamaktadır?

3) 26 Nisan 2025’te aynı yol kesiminde yaşanan ve 3 vatandaşımızın hayatını kaybettiği kazaya ilişkin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı veya Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından herhangi bir idari ve teknik inceleme başlatılmış mıdır? Başlatıldıysa sonuçları nelerdir?

4) Aynı noktada 24 Ağustos 2024 tarihinde meydana gelen, 2 ölümlü ve 6 yaralanmalı kazadan sonra ne tür güvenlik önlemleri alınmıştır? Alınmadıysa neden gerekli tedbirler derhal devreye sokulmamıştır?

5) Ovit Tüneli’nin dört şeritli olarak inşa edilmesine karşın, çıkışta aniden daralan, virajlı ve aydınlatmasız eski kara yoluna geçişin sürücüler açısından ciddi güvenlik riski oluşturduğu bilinmesine rağmen, bu teknik uyumsuzluk neden yıllardır giderilmemektedir?

6) İspir’e kadar duble yol tamamlanmışken, Rize tarafındaki bu 20 kilometrelik yol kesiminin yıllardır bitirilememiş olması bölgesel bir ihmal midir? Bakanlığınızın bu konudaki yaklaşımı nedir?

7) Bahsi geçen yol kesiminde yıllar içinde kaç trafik kazası meydana gelmiştir? Bu kazalarda toplam kaç kişi hayatını kaybetmiş, kaçı yaralanmıştır?

8) Proje kapsamında yol tamamlanana dek, tünel çıkışı ile İkizdere arasında geçici güvenlik ve yönlendirme çözümleri uygulanması düşünülmekte midir?

9) Bölge halkı ve sürücüler bu yol kesiminde her gün ölüm riskiyle karşı karşıya kalırken, Bakanlığınız bu yolun tamamlanmasıyla ilgili kamuoyuna açık ve net bir takvim açıklayacak mıdır?

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.