Karal: Rize'nin ulaşım projelerinde belirsizlik sürüyor

Karal: Rize'nin ulaşım projelerinde belirsizlik sürüyor
DEVA Partisi'nin Rizeli İstanbul Milletvekili Hasan Karal, "Rize’de çevre yolu diye başlanan projeler bugün asli amacından uzaklaştırılarak mahalle arası yollara dönüştürülmek isteniyor." dedi.

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Hasan Karal, TBMM’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşmelerinde Rize’nin ulaştırma yatırımlarını gündeme taşıdı.

Görüşmelerde konuşan Karal, Rize merkezdeki trafik sıkışıklığını ciddi oranda çözmesi beklenen Güney Çevre Yolu Projesi’nin hâlâ tamamlanmadığını belirterek, son bölümde planlanan Değirmendere–Liman Kavşağı tünelinin iptal edildiği yönündeki duyumların kabul edilemez olduğunu söyledi ve “Bu tünelin iptali, projeyi çevre yolu olmaktan çıkarır. Sahil yolu bağlantısı kesilen bir güzergâh, çevre yolu değil mahalle arası yol olur.” ifadelerini kullandı.

Dillere desten "Bitmeyen Proje"

Rize merkez için hayati öneme sahip Salarha Tüneli’nin de başlangıçta projelendirilmesine rağmen sahil yolu ile doğrudan bağlantılı hale getirilmediğini, Rize sahilini Dosma ile bağlayarak kente yeni bir nefes alanı kazandırması beklenen bulvar projesinin de hala tamamlanamadığını söyleyen Karal, 2011 yılında yapımına başlanan Derepazarı–Kendirli Yolu’na da değindi.

Dönemin bakanlarının defalarca talimat vermesine rağmen söz konusu yolun Karadeniz’in dillere destan ‘bitmeyen projeler’ listesine girdiğini ifade eden Karal, Çayeli–Sefalı–Erenler–Hemşin Yolunun sahil kesiminde yıllardır tek bir ilerleme kaydedilmediğini, Dosma–Dağbaşı–Salarha yolunda ise yalnızca Yolveren tarafında başlanan çalışmanın yarım bırakıldığını söyledi.

"Atılacak her adımın takipçisi olacağız"

Dörtyol–Muradiye, Kalkandere–OSB, Hemşin–Çamlıhemşin, Çayeli–Kaptanpaşa, Güneysu–Başköy, Rize–Ardeşen–Yusufeli yolları ile müjdesi verilen Rize Merkez Dal-Çık Projesi’nin de belirsizliğini koruduğunu dile getiren Karal, İyidere Lojistik Limanı’ndaki belirsizliğin de sürdüğünü, açılış tarihinin önce 2023, ardından 2025 olarak açıklandığını, bugün ise farklı tarihler konuşulduğunu söyledi.

AK Parti’nin kuruluş döneminde vaat–uygulama ilişkisinin daha belirgin olduğunu ancak bugün ise projelerin tamamlanması konusunda ciddi bir kopukluk yaşandığını dile getiren Karal, “Bugün gelinen noktada ciddi bir zihniyet erozyonu yaşanıyor. Dile getirdiğim ulaştırma yatırımlarının her biri, yalnızca bugünü değil, yarınları da doğrudan şekillendirecek stratejik başlıklardır. Bu projelerde yaşanan aksaklıkların gecikmeden giderilmesini önemle talep ediyor, her birinin takipçisi olacağımızı, atılacak her adımı ve yaşanacak her gelişmeyi yakından izlemeyi sürdüreceğimizi özellikle ifade ediyorum.” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.