Karal: Karadeniz, ulaşımda ciddi yapısal sorunlarla karşı karşıya
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Hasan Karal, 2026 Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi görüşmelerinde Yeni Yol Grubu adına Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi üzerine konuşma yaptı.
Karadeniz’in belkemiği olan Samsun–Sarp Sahil Yolu’nun yıllar önce uluslararası bir transit koridor olarak planlandığını, ancak bugün şehir içi trafiğine mahkûm edilmiş bir hat hâline geldiğini, şehir geçişlerindeki dur-kalk trafiğinin de sürücüler için ciddi zaman kaybına yol açtığını vurgulayan Karal, “Özellikle bölge insanının baskısı ve idarenin de yeterli teknik analiz yapmaması nedeniyle birçok noktaya gereksiz dönel kavşaklar inşa edilmiştir. Bunun doğal sonucu olarak da gereğinden fazla yere sinyalizasyon lambaları yerleştirilmek zorunda kalınmıştır. Tüm bunlar, ulaşım konforunu ciddi biçimde düşürmekte; gidilmek istenen mesafelere ulaşmayı olması gerekenden çok daha uzun bir sürece dönüştürmektedir. Özellikle şehir geçişlerinde yaşanan bu dur-kalk trafiği hem zaman kaybına hem de seyir güvenliğinin zayıflamasına yol açmaktadır.” şeklinde konuştu.
“Çevre yolları olmazsa bu trafik çözülmez”
Milletvekili Karal, Karadeniz’in son yıllarda yerli ve yabancı turistlerin ilgisini daha fazla çektiğini, artan nüfus ve turizm hareketliliğinin de mevcut yola büyük bir yük bindirdiğini belirterek, özellikle yaz aylarında turist akını ile birlikte yolun kilitlenme noktasına geldiğini anımsattı.
Kısa ve orta vadede sahil yoluna alternatif yeni bir hat planlanmadığını ifade eden Karal, şunları söyledi: “Bölge gelişiyor ama yol kapasitesi yerinde sayıyor. Sahil yolu artık ihtiyacı karşılamıyor; çözüm üretmek devletin sorumluluğudur. Kısa ve orta vadede Karadeniz sahil hattına alternatif yeni bir yol planlanmadığına göre mevcut trafiği rahatlatmanın tek yolu çevre yollarının tamamlanmasıdır.”
HABER MERKEZİ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.